Onko kukaan kokeillut minkään sortin jigiä,jerkkiä tai lippaa lohelle?Vastaukseksi kelpaa mikä joki vain ja vaikka kuulopuheetkin sillä itse en ole keltään saanut kuin arveluja,että miksipä ei lohi niihin ottaisi.Silti niitä ei tosissaan ainakaan kukaan ilmoita käyttävänsä.
Jigin uskoisin olevan jopa hyvä jos haluaa täsmäonkia jotain monttua kovassa virrassa vaikka jää niitä rajulla prosentilla joskus pohjaankin.Vai onkohan sillä vain hyvä heitellä vaikka ei kalaa kiinnosta

?Määppätiijjä..kyllä etelän punakkalihaiset ainakin tykkää.Emäntä saa joskus hyvin kalaa koskista.Oikein tanakoita jigikoukkuja on saatavana jos joku epäilee valmispakettien perusteella niiden huteruutta.
Jerkki ei varmaan kiivaassa virtauksessa pelitä vaikka ei ole tullut testattua.Mutta ehkä joku oikein hitaasti virtaava suvanto saattaisi olla paikka johon voisi mennä hulluttelemaan ja saada jonkun lohenkin hermostumaan moisesta epäkunnioituksesta kun ei arvokkaammalla tavalla häntä yritetä huijata

...Olisikohan sillä mahdollista jotain kaukaa nirhan sukuista hommaa kokeilla epäluuloista huolimatta?
Lippaa olen jossain julkaisuissa nähnyt suositeltavan lohellekin vaikka se kiertää varsin tehokkaasti siiman kellonjouseksi.Kovassa virrassa ei oikein mikään meinaa auttaa asiaa vaikka olisi monta leikaria tai epäkeskopainoja tms.Silti uskon ilman kokemusta sen saavan lohen iskemään.Kai lipan uittamisen suurin ongelma on sen herkkä pintaan nousu vaikka kuinka olisi kelaamatta?Kiertäähän devonikin siimaa mutta pysyy siellä missä kalatkin ovat.Haspelilla tumpelo väsyttäjä saa kyllä siimansa kierteelle vaikka järvellä kun kelaa ja kelaa samalla kun kala kiskoo jarrulta siimaa vaan eihän semmosia uunoja ole lohestajissa...eihän

?Tai niitä jotka umpikeloilla varustautuvat ohjailemaan lohta..näin siis varmaan väärin tänä kesänä viimeksi...?
Tässä nyt pähkäilyjä heittoon tarkoitetuista vekottimista joilla on paikkansa yleensä muualla kuin lohijoella mutta onko siis niin,että pysykööt myös poissa punalihaisen parista?Tuleeko mieleen muita vastaavia rantamiehen viritelmiä joita ei ole paljon kokeiltu?
Vaikka kalastankin lohta perholla niin silti kiinnostaa kaikki muutkin tavat.Olen viskonut myös virppavehkeillä ja soutanut eikä ole niistä hommista pahaa sanottavaa,päin vastoin.Erilaisia tapoja kokeilemalla löytää aina kokonaan uuden maailman jossa tutkittavaa riittää.En ole ymmärtänyt minkään sortin halveeraamista joka kohdistuu jonkun tapaan kalastaa.Jos on jotain sanomista joskus ollut niin se kyllä on kohdistunut itse ukkoon ja sehän ei edustamaansa lajia tee silti mitenkään tuomittavaksi.
Perho-soutu-virppapuritaaneille tekisi mieli mainita,että se vasta kalamies joka osaa valita noista oikean tekniikan kulloisiinkin olosuhteisiin ja hallitsee kaikki lajit ja lisäksi missä vain.Minä se en oo aenakaan vaikka asiasta hölötän.Tiedän kyllä muutamia jotka ovat perehtyneet asiaan oikein hyvin joten voin sanoa olevani se Junnun biisin "Mies joka tapasi Dingon

"...Siinäpä opettelemista.No kohta joku sanoo,että jos en saa perholla niin jätän onkimatta.Tai jollain muulla vehkeellä.No ei se mittään.Pääasia,että arvostaa muitakin ilman vastakkainasetteluja

Kalastus on mukavoo ja silti haaskoo